Previous slide
Next slide

Chevrolet Orlando on haastaja Koreasta

vprd130392_a
Facebook
Twitter
WhatsApp
Pinterest
Email
Tulosta
Kirjoittanut: Marc Klaver
Sopiiko korealaisten rakentama Chevy myös perhe-autoksi?

Testattu Orlando 2.0 M/T LTZ
Teho 163 hv
Huippunopeus 195 km/h
Kulutus 5,3 l/100 km
Testissä 7,5 l/100 km
Hiilidioksidipäästöt 159 g/km
Pituus 4 652 mm
Paino 1 730
Tavaratila 89–1 487 l
Hinta Suomessa: 32 373 €.

HYVÄÄ

Orlandon lähtöhinta on 24 523 euroa, ja jokaisessa versiossa on vakiona seitsemän istuinpaikkaa. 163-hevosvoimainen dieselmoottori on hyvin hiljainen, jos ei oteta huomioon pientä köhimistä kylmäkäynnistyksessä. Jalka- ja päätilaa on runsaasti sekä edessä että takana. Lisäksi takaistuimia on helppo säätää.

HUONOA

Chevroletin ilmoittama polttoaineenkulutus ei ole realistinen. Vaihteisto ei ole paras mahdollinen, joten suosittelemme automaattivaihteistoa. Lisäksi kolmannella istuinrivillä mahtuu istumaan vain lapsi, ja silloin tavaratila kutistuu 89 litraan.

Vaihtoehdot

Opelin uusi tila-auto, Zafira Tourer (lähtöhinta 27 589 euroa) on entisiä versioita kalliimpi, mutta myös kehittyneempi. Se on lisäksi teknisiltä ominaisuuksiltaan Orlandon kaltainen. Vuonna 1996 Renault loi Scénicillään uuden keskikokoisen tila-auton autoluokan. Uusi Grand Scénic (lähtöhinta 26 965 euroa) on saatavilla myös seitsenpaikkaisena, mutta se on varustetasosta riippuen hieman kalliimpi.

TUOMIO

Isoa seitsenpaikkaista tila-autoa etsiville perheille Chevrolet Orlando on mielenkiintoinen vaihtoehto sen eurooppalaisille kilpakumppaneille. Opeliin perustuva tekniikka, ominaisuuksien laaja kirjo sekä kohtuullinen hinta nostanevat sen vielä suuren yleisön tietoisuuteen.