Ruoka ja viini | Valitut Palat

Ruoka ja viini

Rakastatko kikherneitä? Opi lisää tämän monipuolisen palkokasvin ravitsemus- ja terveyshyödyistä.

Näillä ohjeilla valmistat 8 pientä ja herkullista torttua. 

Karpalot ovat muutakin kuin satunnainen lisuke kanalle tai kalkkunalle – karpaloa kannattaa nauttia säännöllisesti mehuna tai kuivattuina marjoina. Marjoja voi lisätä myös muroihin, muffineihin ja muihin leivonnaisiin. 

Kun päivä on ollut raskas ja hermot ovat riekaleina, on aika istahtaa kaikessa rauhassa alas ja nauttia kupillinen kamomillateetä. Kamomilla rauhoittaa muutakin kuin hermoja: se auttaa myös ruoansulatusongelmiin, rauhoittaa ärtynyttä ihoa ja helpottaa satunnaista lievää unettomuutta.

Kaneli on voimakas antioksidantti, joka auttaa tulehduksen vähentämisessä.

Kahvia on käytetty piristävänä juomana jo tuhansien vuosien ajan. Kahvin terveysvaikutuksista on väitelty lähes yhtä pitkään, joskus kiivaastikin. Nyt on jo nähty tutkimuksia, joiden mukaan kahvissa on paljon antioksidantteja, jotka saattavat suojata syövältä ja diabetekselta.

Ravintoterapeutti Cynthia Sass kertoo kuudentyyppisistä pavuista, niiden proteiini- ja ravintosisällöistä sekä siitä, kuinka käyttää niitä lihan korvaamiseen.

Etikka, eli ranskaksi vinaigre, ”hapantunut viini”, on bakteerien ja sienten kauhu ja apu sekä meduusojen että auringon polttamiin.

Rekisteröidyt ravitsemusterapeutit ja -neuvojat paljastavat, mitkä kuitua sisältävät ruoat kannattaa lisätä ruokavalioon, jotta saat tarvittavan päivittäisen annoksen kuitua.

Sivut

Tilaa syöte RSS - Ruoka ja viini