Ruoka ja viini | Page 3 | Valitut Palat

Ruoka ja viini

Pehmeät nauriit antavat pippurista potkua ja paljon kuituja kesäkurpitsalle ja tomaateille tässä kerrostetussa munakkaassa. Maut kruunaa paahdettu briekuorrutus.

Mikä olisikaan parempi tapa saada välttämättömiä omega-3–rasvahappoja? Asettele tonnikalasuikaleet sitruunalla, valkosipulilla ja basilikalla maustetun papusalaatin viereen, niin herkullinen lounas tai alkuruoka on valmis.
 


Pähkinäiset uudet perunat ja kuitupitoiset härkäpavut muodostavat elegantin, makujen kyllästämän lämpimän salaatin. Lorauta niiden päälle yrttietikkaa ja tarjoile lehtimangoldin lehtien päällä.

Saat aurinkovoimaa lautasellesi, kun kokeilet värejä pursuavaa tomaattikeittoa. Tämä maittava ateria toimii niin täyttävänä välipalana kuin kevyenä päivällisenäkin.

Täyteläinen halloumijuusto antaa välimerellisen aromin näille pienille torneille, jotka saavat viekoittelevaa rakennetta ja makua auringon kypsyttämistä vihanneksista. Lisää vain tomaattisalaatti.

Piristä täyteläisen ja täyttävän linssikeiton makua odottamattomalla avokadon, kevätsipulin ja sitruunankuoren yhdistelmällä. Täysjyväkrutongit tuovat keittoon rapeutta.

Grillatut paprikat on täytetty kirsikkatomaateilla ja marinoidulla tofulla tässä eloisassa ja mehukkaassa välimerellisessä ateriassa. Tarjoile paprikat uusien perunoiden kanssa.

Ruoan säilytys herättää paljon kysymyksiä ja huolia, etenkin kun siihen liittyy lihatuotteita. Alla on ohjeita kertomaan mitä on turvallista syödä.

 

Grillaus sopii myös kevyeen herkutteluun ja grillissä valmistuu tarvittaessa monipuolinen ateria. Tofu-kasvisvartaat ovat oiva esimerkki kevyestä, mutta hyvin maukkaasta grilliruoasta. 

Kalawokki valmistuu helposti myös muurikassa kesäkeittiössä. Paistinpannua voi tietysti käyttää, mutta grillissä ja avotulella kypsennysastiaksi sopii muurinpohjapannu tai vaikka wokkipata.

Sivut

Tilaa syöte RSS - Ruoka ja viini