Kalorit - 35 helppoa tapaa vähentää kaloreita

VibrolegsSofaSaveriWalkVibrolegs Elliptical Lahjalehti 2021
 
AlfaTV:n TV-opas!

Error message

User warning: The following module is missing from the file system: locale. For information about how to fix this, see the documentation page. in _drupal_trigger_error_with_delayed_logging() (line 1143 of /var/www/www.rd.fi/includes/bootstrap.inc).

35 helppoa tapaa vähentää kaloreita

Create: 12/30/2014 - 09:15

Pieni on suurta! Pienikin painon pudottaminen voi parantaa yleiskuntoa merkittävästi – ja se onnistuu helposti nauttimalla hieman vähemmän kaloreita jokaisella aterialla.

kalorit

Toiset ammattilaiset hörähtävät kuullessaan, että pieni ruokamäärän vähentäminen vaikuttaisi painoon. Se voi tuntua pieneltä teolta, mutta toimii kuitenkin pidemmän päälle. Kun vähennät päivässä kahden ruokailun kalorimäärää ja poltat toiset sata kaloria kävellen tai liikkuen, vuoden aikana voi pudota jopa 10 kiloa. Kalorimääriä vähentäessä on tärkeää muistaa fiksu suhtautuminen ravintoon: nauti tuoretta ruokaa, kuitupitoisempia hiilihydraatteja, vähemmän jalostettuja hiilihydraatteja ja enemmän vähärasvaista proteiinia.

Pienet ruokavalion muutokset tekevät sinut tietoisemmaksi syömästäsi ruoasta. Kiinnitä huomiota ruoan sisältöön, niin valitset terveellisempiä vaihtoehtoja. Se johtaa dominoefektiin, jolloin painoa voi parhaimmillaan pudota todella paljon!

Kannattaa siis vilkaista seuraavia helppoja niksejä kaloreiden vähentämiseen. Kokeile ainakin kahta päivässä, niin uudet keinot ja kiinnostus terveelliseen syömiseen motivoivat sinua painon pudottamisessa.

AAMUPALA

1. Valitse tuoreita hedelmiä mehun sijasta. Keskikokoisessa appelsiinissa on noin 80 kaloria, kun taas 2,5 dl appelsiinimehua sisältää 135. Säästyneet kalorit: 55

2. Käytä täysmaidon sijasta rasvatonta maitoa. Säästyneet kalorit (2,5 dl): 70

3. Kokeile 375 g muroannoksen sijasta 175 gramman annosta. Lisää 15 g vähärasvaista rusinamysliä ja ripottele päälle kanelia. Säästyneet kalorit: 700

4. Vaihda 2 paahtoleipäviipaletta yhteen täysjyväviipaleeseen. Säästyneet kalorit: 65

5. Jätä voisilmä pois aamupuurosta. Säästyneet kalorit: 100

LOUNAS JA PÄIVÄRUOKA

6. Vähennä riisin/nuudelien/pastan annoskokoa kahdesta desistä yhteen. Säästyneet kalorit: 100/80/60

7. Valitse uuniperunan täytteeksi tulista salsaa kermaviilin sijaan. Säästyneet kalorit (2 rkl): 30

8. Valmista hampurilaiset kalkkunan jauhelihasta, älä naudan jauhelihasta. Säästyneet kalorit (100 g): 90

9. Unohda tuorejuusto tomaattikeitosta. Säästyneet kalorit: 100

10. Vaihda salaatissa mozzarella rasvattomaan raejuustoon – tai jätä se kokonaan pois. Säästyneet kalorit (25 g): 45

11. Wrappeja? Valitse täysjyvätortilla vehnätortillan sijaan. Säästyneet kalorit: 50

12. Nauti ”kevyttä” salaatinkastiketta. Älä lorauta salaattiin rasvaista kastiketta. Säästyneet kalorit (1 rkl): 40

13. Kokeile kasvislasagnea lihalasagnen sijaan. Säästyneet kalorit: 50 per annos

14. Osta tölkkitonnikalaa vedessä, älä öljyssä. 75 gramman annos tonnikalaa öljyssä sisältää noin 140 kaloria, tonnikala vedessä taas noin 80. Säästyneet kalorit: 60 per annos

15. Tarjoatko kanaa? Vaihda nahallinen kananrinta nahattomaan ja paistettuun. Säästetyt kalorit: 50 Näin grillaat kanan oikeaoppisesti!

16. Jätä jäätelö pois omenapiirakan päältä. Säästetyt kalorit: 75–100

17. Vaihda kermajäätelö rasvattomaan jäätelöön. Säästetyt kalorit (1,5 dl): 65

18. Valitse suklaakeksi munkin sijaan. Säästetyt kalorit: 200

19. Jaa mansikka-kermakakkuannokseksi sinulle tärkeän henkilön kanssa. Säästetyt kalorit: 125

20. Nauti kevytlimsaa tavallisen sijaan. Säästetyt kalorit (2,5 dl): yli 100 8 syytä vältellä virvoitusjuomia

21. Laimenna hedelmämehua. Laita 2,5 desilitran lasiin puolet mehua ja puolet vettä. Säästetyt kalorit: 50

22. Valitse vaalea olut tumman sijaan. Säästetyt kalorit: 50

23. Nauti kupillinen mustaa teetä ilman sokeria – vihreä tee olisi vielä parempi valinta. Säästetyt kalorit: 15 per teelusikallinen sokeria. Näin kehollesi tapahtuu jos juot teetä päivittäin

RAVINTOLASSA

24. Valitse alkupala pääruoaksi. Säästetyt kalorit: Yleensä enemmän kuin 100.

25. Jätä leipätikut ja valkosipulileipä väliin. Säästetyt kalorit: 100–140

26. Valitse joko 2 ruokalusikallista parmesanjuustoa tai 2 annosta krutonkeja – älä molempia. Säästetyt kalorit: 45–95

27. Maistuisiko pasta? Valitse 2,5 dl marinarakastiketta 1,25 dl afredo-kastikkeen sijaan. Säästetyt kalorit: 50

28. Jätä tartarkastike pois kalaleivältä. Säästetyt kalorit: 60

29. Jätä juusto pois pikaruokalahampurilaisesta. Säästetyt kalorit: 50

30. Ota 75 gramman pihvi 125 gramman pihvin sijaan. Säästetyt kalorit: 40

31. Valitse paistettu kanaleipä rasvassa paistetun ja friteeratun sijaan. Säästetyt kalorit: 80–100

32. Jätä yömyssy väliin. Nauti teetä mieluummin kuin brandya tai jälkiruokaviiniä. Säästetyt kalorit: 75–125

NAPOSTELTAVAT

33. Herkuttele 60 g uuniperunoista tehtyjä sipsejä tavallisten sijaan. Säästetyt kalorit: 50

34. Levitä suolakekseille vähärasvaista tuorejuustoa rasvaisen vaihtoehdon sijaan. Säästetyt kalorit (2 rkl): 70

35. Valitse pieni banaani ison sijaan. Säästetyt kalorit: 50


Lue lisää:

13 herkullista tapaa hoikistua

Näin syömällä saat poltettua vatsarasvaa

42 vinkkiä nopeaan ja helppoon painonpudotukseen

300x250 block sidebar

Osallistu keskusteluun!