Vesi vanhin voitehista | Valitut Palat

Näin veden juominen edistää terveyttä

Luo: 06/19/2018 - 14:20

Tutkimukset osoittavat, että riittävä veden juominen ehkäisee terveysongelmia päästä varpaisiin. 

Tarvittava veden määrä riippuu monista seikoista: ihmisen painosta, il­mastosta, jossa hän asuu, sekä siitä, miten usein hän harrastaa liikuntaa. vanha sääntö, jonka mukaan ihmisen pitäisi juoda päivässä  hieman yli litra vettä jaettuna useampaan pie­neen erään, pätee edelleen.

Selkein merkki riittävästä veden­saannista on se, että virtsa on läpinäkyvän keltaista tai vaaleaa. Jos virtsa on tummemman keltaista, pitäisi luultavasti juoda enemmän vettä.

Oma olotila voi kuitenkin  olla tähänvielä parempi mittari. Vesi virkistää sekä kehoa  että mieltä. Esittelemme tässä joitakin riittävän vedensaannin terveysvaikutuksista
teosta. Siihen on syynsä, kun lääkärisi kehottaa nauttimaan vettä. 
 

TUNNET ITSESI HYVIN ENERGISEKSI

Veden mukana soluihisi virtaa ravinteita tasaiseen tahtiin, mikä voimis­taa energiatasoasi. Kun ihminen kär­sii nestehukasta, ravinteita virtaake­hossa vähemmän, koska solukalvot muuttuvat vähemmän läpäiseviksi. Se vaikuttaa sekä fyysiseen että hen­kiseen suorituskykyyn ja tekee olon raukeaksi ja hitaaksi. Tieto on peräi­sin Yhdysvaltain Pohjois-Carolinan ja Tuftsin yliopistojen yhteisestä nes­teytystutkiesta tehdysät selon-
Heidän syömisensä väheni jopa 205 kilokalorin verran vuorokaudessa .
MUISTISI SAATTAA PARANTUA Aivosi ovat erittäin riippuvaiset nes­teestä. Kaikki aivojen synapsit ja her­mosolut tarvitsevat nestettä toimiak­seen normaalisti. Aikakauslehti Nut­rientsin (suomeksi ravintoaineet) jul­kaisemassa yhteenvedossa kerrottiin tutkimustulosten paljastavan täysin johdonmukaisesti, ettälasten juotua vettä heidän muistinsa ja keskittymis­ kykynsä paranee. Tutkimustulokset ei­ vät ole yhtä selkeät siitä, pitääkö se paikkansa myös aikuisilla.

SELÄTÄT FLUNSSAN OIREET HELPOMMIN
 
välttää ummetusta.
 
OLETKO KYLLÄSTYNYT VEDEN JUOMISEEN?
Harkitse muuttavasi n esteytys rutiinia­
si hiukan: voiryhtä hyvin juoda hiili­hapollista vettä esimerkiksi hedel­millä maustettua vettä, mutta älä missään tapauksessa käytä juomaasi keinotekoisia makeutusaineita tai s0keria. Älä myösk ään Juo maustettuja kivennäisvesiä, koska niihin on lisätty s uo­ laa ja sokeria. Voit myös syödä paljon vettä sisältäviä hedelmiä ja vihanneksia, kuten vesimelonia, kurkkua, to­maatteja, viinirypäleitä ja kirsikoita.
Myös yrttiteetä, maitoa ja erilaisia urheilujuomia voi käyttää nestetasa­painon ylläpitoon, kunhan niissä ei vain ole liikaa kofeiinia tai sokeria

Lue myös:

Kuinka paljon vettä pitäisi oikeasti juoda?
S
uojaa ihosi auringolta
Readers Digest Valitut Palat

Osallistu keskusteluun!